"Drömmer jag?"

"Jag somnade sent då min boxkompis höll mig vaken med sitt jobbiga snarkande. Jag vaknade av att alla mina kompisar började att gnägga och slå i väggarna. De betydde "frukost och ge mig först!". Jag fick alltid mat sist men vad gör de då min ägare, bästa vän och livskamrat kommer in till mig och gosar. Hon är den bästa som finns och jag litar på henne fullt ut! Jag fick min mat och kom ut en stund senare då hennes mamma släppte ut mig tillsammans med mina vänner. Vi busade och hade roligt ända tills "det" hände... Min bästa vän kom för att hämta mig i hagen och med sig hade hon en annan lite tjej. Jätteliten faktiskt! Dem snackade och mig och vad jag var bra på.

Jag hade sett fram imot en långritt i skogen men istället blev de den tråkiga paddocken med den lilla tjejen i sadel. Jag fattar inte! Varför rider hon mig!? När jag travat runt och vart snäll mot henne hoppar hon av och skriker till sin mamma att jag var underbar och att de är mig hon vill ha! Just då fattade jag! Min ägare, bästa vän och livskamrat ville inte ha mig längre... Den ända jag litade på svek mig.."

 

Ja, kände för att skriva av mig lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0