Svar på Tal

Längtat efter att denna fråga skulle dyka upp! :)
För de första så är pessoa ett körbett och inte ett ridbett! Jag tycker att de blir en negativ effekt, då man "drar" ner hästens nacke! Dock finns de ju hästar som funkar på men de är verkligen inget jag rekommenderar. Jag hade själv en period då jag red med pessoa, men jag bytte sedan tillbaks när de inte gav någon broms-effekt! Effekten jag fick blev att Hugo sprang och böjde på nacken...
Jag bytte sedan till Pelham och enligt mig så funkar de bättre då de ger en snabb effekt utan att han krullar ihop nacken alltför mycket!
Hoppas att du fick svar på din fråga :D Fråga gärna mer ;)

Kommentarer
Postat av: Fanny -/Hästsystrarna

Orange, schabrak och lindor :D

2012-03-04 @ 21:15:53
URL: http://hastsystrarna.blogg.se/
Postat av: Emilia

Fast egentligen drar det inte ner hästen i form, hästen kröker på nacken för att komma undan bettet, men bara för den kröker på nacken så går den inte i form :) Ska hästen gå i form ska den även arbeta rätt med bakbenen och skjuta upp ryggen, DÅ går den i form :) Många som missförstår dedär

2012-03-11 @ 10:06:18
URL: http://tophorses.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0